Proč sokolovské školy třídí tak málo ...
… aneb kde je třeba začít, aby třídění mělo opravdu smysl? Škola by měla jít de facto vzorem - dětem především. Ono se to však neděje. Stačí letmý pohled do kontejneru na směsný odpad a bude vše na první pohled jasné. Někdo může namítnout, že se to nedělá, není to v souladu s dobrými mravy. Je tedy s dobrými mravy v souladu to, že na skládce končí suroviny, které mají právnické osoby povinnost třídit? Školy a školní jídelny takovými právnickými osobami jsou.
Před lety jsme na nesystémový přístup města jako zřizovatele škol v rámci sdružení Natura 99 na tento fakt upozornili, školy třídily málo nebo netřídily vůbec. Dnes je situace lepší, ne však ideální. Dotřiďovat tzv. tetrapaky, plechovky nebo papír je v silách zaměstnanců a do problematiky lze také zapojit školáky samotné. Koho se to dotýká více než právě omladiny.
Systém třídění určitě není bezplatný, ale měl by vyjít ekonomicky lépe než odkládání odpadu na skládku bez dalšího využití. A pokud tomu tak není, je někde systémová chyba.
Vaše zkušenosti pište na e-mail: natura99@email.cz
Děkujeme.
Komentáře
Přehled komentářů
My doma rozhodně netřídíme a svoje děti také neučíme takové blbosti jako je třídit. Škola nemůže nařizovat dětem blbosti!
Netridim
(Lukas , 20. 9. 2019 10:23)