Zeptal jsem se na další osud výstavby R6...
významných představitelů dotčených krajů, volebních lídrů do předčasných voleb a Ministerstva dopravy ČR.
Do dnešního dne reagovali pouze jeden ze starostů (ing. Egert z Bochova) a úřad ministerstva.
Zd eje alespoň výhled za MD:
Vážený pane Korbeli,
dovolte mi reagovat na Váš email ze dne 24.9.2013, ve kterém se na nás obracíte s otázkami týkající se stavby R6 Lubenec - Bošov.
Tato stavba byla zastavena v roce 2010 z důvodů omezení finančních prostředku na výstavbu dopravní infrastruktury. Hlavními důvody snížení rozpočtu SFDI byla probíhající finanční krize, která měla bezprostřední dopad i na příjmy státního rozpočtu. Nyní tato stavba byla opět 13.09.2013 zahájena pro možnost bezpečného dočerpání alokace prostředků Operačního programu Doprava 2007 - 2013. Na tento úsek navazuje stavba R6 Lubenec, obchvat, u které je plánováno zahájení výstavby v roce 2017. Tento termín je odvislý především od termínu dokončení přípravy stavby, která je plně finančně zajištěna.
Stavba jako samostatný úsek má spíše lokální význam. Dojde k zvýšení bezpečnosti, v zimním období ze zamezí dopravním komplikacím nákladní dopravy v místě prudkého stoupaní. Největší přínos má samozřejmě stavba jako součást uceleného tahu R6, který umožňuje zkrácení přepravní doby směrem k našim západním hranicím a umožní lepší spojení mezi Prahou a Karlovými Vary (ČR – SRN) .
Tento úsek je posuzován v tahové studii, jejímž cílem je získaní akceptovatelného technicko-ekonomického řešení celého tahu R6, který umožní financovat jednotlivé stavby s využitím Operačního programu Doprava 2014 – 2020.
S pozdravem, Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Ředitel Odboru strategie